Ознайомлення з довкiллям

Дидактичні ігри

МАГАЗИН КВІТІВ  
Мета: закріплювати назви та зовнішні ознаки квітів, що ростуть у «куточку природи»; учити описувати рослини двома-трьома реченнями; розвивати зв’язне мовлення, пам’ять. 
Матеріал: рослини «куточка природи».    
ХІД ГРИ  Вихователь-«продавець» пропонує дітям «купити» квіти, але «купити» рослини можна лише тоді, як буде названа та описана квітка. Наприклад: «Це фіалка, у неї кругле, невелике, пухнасте листячко. Її квіти маленькі, гарні, ніжні, фіолетового кольору».
ЧАРІВНИЙ МІШЕЧОК   
Мета: закріплювати вміння дітей називати овочі та їх колір; розвивати зорову пам’ять, увагу.  
Матеріал: «чарівний мішечок», овочі. 
 ХІД ГРИ  Вихователь пропонує дітям по черзі витягти з «чарівного мішечка» овоч, назвати його та його колір. Вихователь може запропонувати, не дивлячись у мішечок, знайти те, що він скаже. По черзі  грають усі діти.
Хто літає?
Мета: закріпити вміння дітей класифікувати комах за способом їх пересування; збагатити знання про характерні особливості комах.
Матеріал: картонки із зображенням різних комах.  
Хід гри. Вихователь розкладає на столі картки із зображенням різних комах. За його сигналом двоє дітей відбирають картки із зображенням комах, які літають (метелики, бабки, комарі та ін.), повзають (мурахи, жуки, мухи), стрибають (коники).
Звуки природи
Мета: навчити дітей прислухатися до звуків природи, пізнавати і розрізняти голоси птахів, інших явищ; розвивати фонематичний слух, виховувати бажання дотримуватися правил поведінки в природі, зокрема у лісі під час висиджування птахами пташенят.
Матеріал: записи різноманітних звуків, які чути в природі.
Ігрові завдання – запитання:
-  Хто як співає?
-  Упізнай «співака» за голосом (розпізнавання голосів птахів).
-  Хто господар цього голосу?
-  Хто більше почує різноманітних голосів у природі?
-  Про що вода співає навесні?
-  Шум зеленого гаю.
Буває – не буває
Мета: виявити рівень засвоєння природничих знань дітьми та їхнє вміння орієнтуватися у явищах природи. 
Хід гри.
Вихователь. Послухайте, будь ласка, що я вам зачитаю і скажіть, чи буває так, чи ні.
-  Випав великий сніг, і зацвіли проліски.
-  Хлопчик поїхав на лижах збирати суниці.
-  У саду цвітуть троянди, а двірник замітає сніг на стежці.
-  Падає жовте листя, а діти ідуть до школи.
-  Випало багато снігу. Діти взяли санчата й пішли кататися з гірки,
-  На деревах розпускаються бруньки. Цвітуть квіти. Готуються відлітати птахи.
-  Хлопчик був у лісі і бачив у норі півня.


Коментарі